.. _switch: Switch ------------- Bloczek wirtualny wykorzystywany jako włącznik .. image:: _static/switch_ikona.png :width: 145 :height: 41 :alt: Switch Obsługiwana operacja ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Pozwala na sterowanie przepływem danych z innego bloczka. Opis parametrów ikony ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ustawienia dostępne po podwójnym kliknięciu lewym przyciskiem myszy. .. image:: _static/switch_opis.png :width: 120 :height: 61 :alt: Inject_opis * **1** - Wejście sygnałowe i sterujące. * **2** - Nazwa bloczka nadana przez użytkownika. * **3** - Wyjście sygnałowe. * **4** - Stan bloczka zielony – działa, czerwony - błąd. * **5** - Komunikaty bloczka. Wejście (1) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Do włącznika podajemy 2 sygnały oznakowane za pomocą bloczka tag: 1 oraz tag: 2. Sygnał oznaczony za pomocą tag: 1 jest sygnałem przekazującym wartość do bloczka, a sygnał ozanczony bloczkiem tag: 2 jest sygnałem sterującym bloczkiem switch. Wyjścia (3) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Przełącznik zwraca wartość oznaczoną z pomocą bloczka tag: 1, gdy bloczek tag: 2 przekazuje wartość true. Komunikaty bloczka (5) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Opis pod bloczkiem zawiera informację o stanie bloczka lub możliwym błędzie: * **idle** - System sprawny - Bloczek nie pracuje. * **active** - System sprawny - Bloczek pracuje. * **inactive** - System sprawny - Bloczek nie pracuje. * **Invalid null_if_inactive configuration** - Błąd - Bład w pliku JSON. * **Invalid remember_last_value configuration** - Błąd - Bład w pliku JSON. * **Too many tag1 connections** - Błąd - Za duża ilość sygnałów oznaczonych tag: 1. * **Missing tag1** - Błąd - Brak podłączenia sygnału oznaczonego tag: 1. * **Too many tag2 connections** -Błąd - Za duża ilość sygnałów oznaczonych tag: 2. * **Missing tag2 block connection** - Błąd - Brak podłączenia sygnału oznaczonego tag: 2. Konfiguracja - Properties ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ustawienia dostępne po podwójnym kliknięciu lewym przyciskiem myszy. .. image:: _static/switch_properties.png :width: 520 :height: 269 :alt: Inject_properties **Nazwa** - Nazwa bloczka nadana przez użytkownika. **Ustaw wyjście na NULL gdy nieaktywny** - Gdy tag: 2 przekazuje wartość false to na wyjściu bloczka switch wychodzi jest sygnał null. W przypadku braku zaznaczenia tej opcji sygnał nie jest przekazywany na wyjście. **Pamiętaj ostatnią wartość** - Zaznaczenie pozwala zapamiętać ostatnią ustawioną wartość. Przykładowe wykorzystanie bloku ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ .. image:: _static/switch_przyklad1.png :width: 588 :height: 106 :alt: Switch_przyklad Opis działania układu: Wartość temperatury zmierzonej w jacuzzi jest przekazywana do wyświetlania (aktualizacji) w aplikacji jedynie w godzinach 12-13. .. toctree:: :maxdepth: 2 :hidden: :caption: Interfejs użytkownika oprogramowanie/foldery oprogramowanie/konfigurator oprogramowanie/devices oprogramowanie/gate oprogramowanie/przeglad oprogramowanie/zdalny_dostep .. toctree:: :maxdepth: 2 :hidden: :caption: Urządzenia oprogramowanie/input oprogramowanie/output .. toctree:: :maxdepth: 2 :hidden: :caption: Moduły oprogramowanie/dimmer oprogramowanie/command oprogramowanie/d-latch oprogramowanie/impulse-generator oprogramowanie/impulse-counter oprogramowanie/click-analyzer oprogramowanie/astro-timer oprogramowanie/clock-timer .. toctree:: :maxdepth: 2 :hidden: :caption: Bramki logiczne oprogramowanie/and oprogramowanie/or oprogramowanie/not .. toctree:: :maxdepth: 2 :hidden: :caption: Narzędzia oprogramowanie/math oprogramowanie/tag oprogramowanie/comparator oprogramowanie/const oprogramowanie/inject oprogramowanie/switch oprogramowanie/comment .. toctree:: :maxdepth: 2 :hidden: :caption: Modbus oprogramowanie/modbus-read copy oprogramowanie/modbus-write oprogramowanie/ac .. toctree:: :maxdepth: 2 :hidden: :caption: Mobile oprogramowanie/app_value oprogramowanie/app_button oprogramowanie/app_label .. toctree:: :maxdepth: 2 :hidden: :caption: Inne oprogramowanie/dane